torsdag 20 maj 2010

Vad hände???

Åkte bort i går. Såg alltså inte min trädgård på hela dagen... I morse, innan jobbet gick jag ut en sväng. Vad har hänt? Har jag varit borta en vecka??? Påskliljorna som var gula och fina i tisdags, de var bara gröna. Häggen, vars första blomma jag njöt av i tisdags, blommar nu för fullt. Bedövande, underbar doft. Ask och Asp har vecklat ut sina löv. Hoppsan det blev helt plötsligt en skog! Grannens hus som fanns i tisdags, är nästan borta nu. Och vad hände med funkians spetsiga lansar? Stora platta blad... De nästan svarta tulpanerna har slagit ut, de vita tulpanerna har blommat färdigt. Plommonträdet tappar sina kronblad och äppelträden håller på att byta färg från brungrönt till rosa... Jag hinner inte med! Kan någon sätta in några extra veckor här i maj istället för de där 7 veckorna i januari (som min mamma säger att det finns...)??? För nu när allting händer, ska jag börja sätta betyg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar