måndag 17 maj 2010

Min plan...


Så här ser min plan ut... Någon som tror jag kommer att följa den??? Jag kan säga att det är inte den första jag gjort... Men jag tror det är den bästa! (Hittills iaf...) Trädgården har haft många skepnader. Gräsmattan har flyttat runt lika mycket som växterna... Och nu finns ett nytt växthus också! Stort, men börjar redan bli för fullt... Det finns för många sorters tomater. Köpte en hel del fröer från Impecta i vintras. Valde noga för att inte få för många sorter. Bra. Sådde bara 4 frön per sort för att inte bli översvämmad av plantor. Också bra. Det blev ju ganska lagom fullt :) ...men så hade ju min mamma sått några väldigt goda sorter... och så de där fröna jag köpte till henne i London förra året... En sån planta kan ju också vara roligt att testa... Och så var vi på "Kinnekulle Tomat" i Hällekis. Skulle bara köpa lite goda, roliga tomater. Men givetvis blev det ett par tomatplantor också... Nu börjar det bli fullt... :/ Paprika, chili, gurka, meloner, basilika och allt annat jag vill ha måste ju också få plats!!! Kanske får bära ut lilla sittgruppen från växthuset igen. I morgon ska det ju bli varmt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar